Domeinnaam? Check Webdesign? Check: de volgende stap content

 

Alles is tegenwoordig online. Op het web. Restaurants, loodgieters, advocaten noem het maar op iedereen moet vertegenwoordigd zijn op het wereldwijde web anno 2018. De meeste ondernemingen hebben vandaag wel hun naam plus de extensie .nl geregistreerd. Ook een groot deel van MKB en corporatie Nederland heeft een professioneel ontworpen website, of in ieder geval iets dat bruikbaar is en voor de dag kan komen. De derde en meest belangrijke stap is top kwaliteit inhoud. Hier laakt het nog aan bij veel zaken.

Men is lui en schrijft het minimale wat men acht dat nodig is voor klanten om te weten. Maar vaak is dit echt te weinig. Kort van stof zijn is nadelig voor en gebruikerservaring en voor vindbaarheid in zoekmachines als Google. Het is vrijwel nooit goed eigenlijk. Ook is het zaak met het competitieve web van tegenwoordig dat de teksten overtuigen, goed in elkaar steken, en de juiste zoekwoorden noemen op de juiste plaatsen maar a.u.b. niet te overdreven.
Het is dus zaak om iemand binnen je organisatie te hebben die enig schrijverstalent kent, kennis van copywriting, kennis van jouw specifieke branche en liefst ook enige up to date kennis van de stand van zaken omtrent zoekmachine vriendelijk schrijven. Dat is nogal een lijst aan criteria. Niet veel ondernemingen hebben zo iemand in huis. In dat soort gevallen wil je denken aan een professioneel tekstbureau. Toegewijde professionele schrijvers bijten zich vast in jouw business en zijn sowieso op de hoogte van SEO en copywriting best practices. Zij kunnen dit voor jou uit handen nemen. Indien je al boeiende leuke inhoud hebt maar je bent niet zeker of deze SEO vriendelijk is of je wilt er nog een second opinion overheen laten gaan, dan zou ik kiezen voor redigeren. Enfin, denk dus even goed na over content, oftewel de inhoud van de website. Want aan het eind van de dag is de inhoud wat telt!