Social media is niet meer weg te denken uit onze dagelijkse bezigheden. Niet alleen particulieren maken gebruik van het medium, steeds meer bedrijven beginnen een account op verschillende sociale mediakanalen. Dit is niet voor niets, je krijgt meer naamsbekendheid en je krijgt meer feeling van je doelgroep en hun wensen.

Social media ook waardevol voor SEO

Ook voor je SEO is het erg waardevol. Google kijkt naar backlinks die zijn gekoppeld aan je social media accounts. Dankzij de kanalen kom je hoger in de zoekresultaten terecht. Daarbij is jouw concurrent vast allang hard bezig met zijn verschillende accounts, deze voorsprong wil je ze zeker niet geven. Het is belangrijk dat je van tevoren een plan opzet waarin je duidelijk aangeeft welke kanalen je op welke manier gaat gebruiken. Maak een planning voor het posten van content en omschrijf de doelen die je wilt behalen met behulp van je posts.

Hoe krijg je meer volgers op social media?

Heb je eenmaal je accounts actief gezet, dan is het nog van belang dat je veel volgers krijgt op je kanaal. Maar hoe pak je dit precies aan?

Maak een keuze uit de verschillende kanalen. Twitter, Instagram, Facebook, Snapchat, Google+ en ga zo maar door. Er zijn zoveel social mediakanalen dat het onmogelijk is om ze allemaal goed in te zetten. Kies 2 of 3 kanalen en ga hiermee aan de slag.
Start met het opzetten van winacties. Doordat mensen je posts gaan linken en delen met vrienden wordt je bereik vergroot en je merkbekendheid groter.
Je kunt eenvoudig volgers kopen op het internet. Voor ieder kanaal kun je betrouwbare volgers kopen die niet van het echt te onderscheiden zijn. Het is even investeren, maar uiteindelijk win je er veel op.
Creëer interactie met je volgers en daag ze uit om te reageren op je posts. Zo ga je het gesprek aan en leer je elkaar beter kennen. Zorg dat je posts aansluiten bij de huisstijl van je bedrijf en laat zien waar je voor staat.