Er zijn veel dingen waar je op moet letten bij het afsluiten van een nieuw hostingpakket. Denk hierbij aan de inhoud van het hostingpakket, maar ook zeker aan de prijs van de hosting die je afsluit voor je website. Waar veel mensen naar vergeten te kijken bij het vergelijken van hosting, is de support die een provider kan bieden. De beste manier om dit te controleren, is door reviews van andere klanten te lezen.

Support: niet altijd nodig, maar wel erg belangrijk

Als alles goed gaat met de hosting van je website, heb je geen support van je hostingprovider nodig. Loop je echt een keer tegen een hosting gerelateerd probleem aan, dan heb je echt ondersteuning van je provider nodig. Krijg je deze ondersteuning niet, dan kun je echt in de problemen komen. Staat je website bijvoorbeeld offline door een probleem met de hosting, maar krijg je maar geen contact met je hostingprovider? Dan loop je hierdoor veel omzet mis. Doet je e-mail het niet en krijg je de hostingprovider maar niet te pakken, dan is dit ook erg vervelend. Kortom: support is niet altijd nodig, maar wel erg belangrijk voor een goed hostingpakket.

Support checken: lees reviews van andere klanten

Je komt er pas achter hoe goed de ondersteuning van een hostingprovider is als je echt ondersteuning nodig hebt. Heb je zelf nog geen support nodig, maar wil je wel kunnen beoordelen hoe goed een provider jou kan ondersteunen als het nodig is? Dan kun je de support van een provider ook checken door reviews van andere klanten van de betreffende provider te lezen. Misschien hebben zij al wel een keer ondersteuning nodig gehad en is dit erg goed of juist helemaal niet goed bevallen. Door reviews door te lezen, kom je er vanzelf achter hoe goed de ondersteuning van diverse hosting aanbieders is.