De online markt is altijd in ontwikkeling. Het internet is dan ook iets wat constant in verandering is. Zeker wanneer jij je veel op het gebied van marketing beweegt, is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste, efficiëntste manieren van internet marketing. Wat is in 2017 nu zo belangrijk in de online marketing wereld?

Adverteren door middel van YouTube

Je wilt een filmpje op YouTube bekijken. Maar voordat dit kan, moet je eerst door een reclame van 20 seconden heen. Sommige filmpjes zijn na 5 seconden te onderbreken. Of de reclame komt ergens tussendoor opzetten. Dit is een ontwikkeling die nu al zichtbaar is, maar ook een die zich zeker verder zal ontwikkelen in 2017. Steeds meer bedrijven maken gebruik van deze manier van marketing. Andere vormen zijn het verschijnen van een video tussen de zoekresultaten van Google, of banners naast een video op YouTube. Het is een onmisbaar kanaal geworden die elke maand meer dan een miljard unieke bezoekers trekt. Een reden voor bedrijven om via dit kanaal zichzelf zichtbaar te maken.

Adverteren via Facebook

Facebook is nog steeds groeiende. Ruim 9,6 miljoen Nederlanders maken gebruik van deze social media. Hier liggen kansen voor ondernemers. Een bekend voorbeeld is een advertentie die in de nieuwsfeed wordt getoond. Een andere variant is Remarketing. Iemand bezoekt een website en vervolgens komen de banners van dit product terug op Facebook.

Adverteren via mobiele apparaten

De smartphone is niet meer weg te denken. Dit biedt Google de mogelijkheid om gericht te adverteren voor mobiele apparaten. Advertenties kunnen speciaal worden opgemaakt voor gebruikers van mobiele apparaten. Deze herken je aan het (groene) 'Adv' voor het zoekresultaat. Het telefoon-icoontje en de mogelijkheid om direct naar het bedrijf te kunnen bellen is daar tevens een onderdeel van. Daarnaast wordt de locatie weergegeven.